I år drog vi i IK Orient igång Stadstafetten och Knatteracet igen. Loppen gick runt broarna vid Bäveån. Det blev roliga lopp där det blev lättare än tidigare att följa de springande löparna.
17:30 startade Knatteracet. Innan dess hade Nordic Wellness hållit en uppvärming för barnen under Garmins målbåge. Loppet var 650 meter och barnen sprang med bravur sträckan. I täten gick IK Orientledarna Helén Andreasson och Frida Larsson. Så när barnen sprungit runt Hasselbacken, sprang de och vände vi Ludvig Hanssons bro. Mycket roligt lopp.
Klockan 18:00 gick stadsstafetten av stapeln. Detta år blev det nio lag till start. I herrtävlingen var det tre lag till start. Vinnare blev Hälles lag med löparna Josef Åberg, Tobias Åberg, Vincent Almqvist och Shamarke Ahmad. Deras tid blev 7,56. Två blev Harrys Gubbar på 8,47 och tre blev Fasseröd Runners Club.
I mixklassen tävlade Helén Andreasson, Frida Larsson, Andreas Skälegård och Andreas Sylvan på tiden 10,19.
Vi hade två ungdomsklasser som tävlade. På tjejsidan var det tre lag anmälda från IK Orient. Vinnare blev laget bestående av Smilla Larsson, Liv Börretzen, Majken Andersson och Ida Skälegård. Deras tid blev 9,32. Två blev laget bestående av Julia Arvidsson, Estelle Ekström, Idun Mikaelsdotter och Wilma Johansson. Trea blev Lag Alice Nylander, Julia Nylander, Parthenia Azer och Ellen Berntsson.
I ungdomsklassen killar kom laget från IK Orient Alfred Zachrisson, Oliver Hägg, Frank Jämtén och Axel Johansson. Vinnare på tiden 9,19 blev Milo Mörk, Hamid Akbary, Valter Jernsund och Charlie Sahlström.
Mycket rolig tävling, hoppas att vi ses igen på Fjordfestivalen nästa år.


